Bertelsmann Stiftung
  • Aktuelles
  • Projekte
  • Über uns
  • Karriere
  • Presse
  • Kontakt
  • Newsletter
  • Verlag
  • change Magazin
  • Blogs
  1. Startseite
  2. Unsere Projekte
  3. Aufstieg durch Kompetenzen
  4. Publikationen

Publikationen

Warenkorb ist leer
Alle Filter zurücksetzen

Bertelsmann Stiftung (Hrsg.) (PDF), 2016

Competence cards

Over the last two years, the Bertelsmann Stiftung and the bodies responsible for immigration advice service for adults (Arbeiterwohlfahrt (worker’s welfare), Deutscher Caritasverband (German Caritas Association), Paritätischer Gesamtverband (General Association for...

  • weiterlesen
  • sofort herunterladen

Bertelsmann Stiftung (Hrsg.) (PDF), 2016

Kompetenzkarten

Die Bertelsmann Stiftung und die Träger der Migrationsberatung für erwachsene Zuwanderer (Arbeiterwohlfahrt, Deutscher Caritasverband, Paritätischer Gesamtverband, Deutsches Rotes Kreuz, Diakonie, Zentralwohlfahrtsstelle der Juden in Deutschland, Bund der Vertriebenen) haben...

  • weiterlesen
  • sofort herunterladen

Bundesinstitut für Berufsbildung BIBB (Hrsg.) (PDF), 2016

Anerkennung informellen und non-formalen Lernens in Deutschland

Ergebnisse aus dem BIBB-Expertenmonitor Berufliche Bildung 2015

Bei dem BIBB-Expertenmonitor Berufliche Bildung (im Weiteren kurz: Expertenmonitor) handelt es sich um ein seit 2003 bestehendes Online-Befragungssystem des Bundesinstituts für Berufsbildung (BIBB). Das...

  • weiterlesen
  • sofort herunterladen

Bertelsmann Stiftung (Hrsg.) (PDF), 2015

Potenziale erkennen - Kompetenzen sichtbar machen

Die Broschüre ist in Zusammenarbeit mit dem Forschungsinstitut Betriebliche Bildung (f-bb) und in enger Kooperation mit den Spitzenverbänden der Freien Wohlfahrtspflege entstanden.

  • weiterlesen
  • sofort herunterladen

Bertelsmann Stiftung (Hrsg.) (PDF), 2015

Denmark country report - How informal and non-formal learning is recognised in Europe

This country report was composed as part of a larger study on validation of non-formal and informal

learning in Europe. The country reports of Austria, Denmark, Finland, France, Norway, the Netherlands, and the United Kingdom as well as the summary of the study both in...

  • weiterlesen
  • sofort herunterladen

Bertelsmann Stiftung (Hrsg.) (PDF), 2015

Norway country report - How informal and non-formal learning is recognised in Europe

This country report was composed as part of a larger study on validation of non-formal and informal learning in Europe. The country reports of Austria, Denmark, Finland, France, Norway, the Netherlands, and the United Kingdom as well as the summary of the study both in...

  • weiterlesen
  • sofort herunterladen

Bertelsmann Stiftung (Hrsg.) (PDF), 2015

Netherlands country report - How informal and non-formal learning is recognised in Europe

This country report was composed as part of a larger study on validation of non-formal and informal

learning in Europe. The country reports of Austria, Denmark, Finland, France, Norway, the Netherlands, and the United Kingdom as well as the summary of the study both in...

  • weiterlesen
  • sofort herunterladen

Bertelsmann Stiftung (Hrsg.) (PDF), 2015

Austria country report - How informal and non-formal learning is recognised in Europe

This country report was composed as part of a larger study on validation of non-formal and informal

learning in Europe. The country reports of Austria, Denmark, Finland, France, Norway, the Netherlands, and the United Kingdom as well as the summary of the study both in...

  • weiterlesen
  • sofort herunterladen

Bertelsmann Stiftung (Hrsg.) (PDF), 2015

France country report - How informal and non-formal learning is recognised in Europe

This country report was composed as part of a larger study on validation of non-formal and informal

learning in Europe. The country reports of Austria, Denmark, Finland, France, Norway, the Netherlands, and the United Kingdom as well as the summary of the study both in...

  • weiterlesen
  • sofort herunterladen

Bertelsmann Stiftung (Hrsg.) (PDF), 2015

UK country report - How informal and non-formal learning is recognised in Europe

This country report was composed as part of a larger study on validation of non-formal and informal learning in Europe. The country reports of Austria, Denmark, Finland, France, Norway, the Netherlands, and the United Kingdom as well as the summary of the study both in...

  • weiterlesen
  • sofort herunterladen
Anfang Zurück
  • Seite:
  • Seite: 1
  • Seite: 2
  • Seite: 3
  • Seite: 4
Nächste Seite Letzte Seite

Bertelsmann Stiftung
  • Impressum
  • Datenschutz
  • RSS
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • XING
  • YouTube
  • Podcast