Bertelsmann Stiftung (Hrsg.)

Prof. Gabriel Felbermayr, PhD; Prof. Dr. Mario Larch; Prof. Yoto V. Yotov, PhD; Prof. Dr. Erdal Yalcin

The World Trade Organization at 25

Assessing the Economic Value of the Rules Based Global Trading System

Ausgabeart
Erscheinungstermin
30.12.2019
Umfang/Format
62 Seiten, PDF

Beschreibung

On January 1st, 2020, the World Trade Organization is turning 25. This study assessing the economic value generated by this institution by computing trade and welfare that was rendered possible through the WTO’s system. It finds that gains are large and widespread, in particular the US, China and Germany are large beneficiaries of the multilateral rules based trading System.

Zugehörige Projekte

Cover Global Economic Dynamics (GED)

Das Projekt “Global Economic Dynamics” (GED) der Bertelsmann Stiftung soll zu einem besseren Verständnis der wachsenden Komplexität globaler Wirtschaftsentwicklungen beitragen. Durch den Einsatz modernster Werkzeuge und Methoden zur Messung, Vorhersage und Darstellung weltwirtschaftlicher Dynamiken, zielt das Projekt darauf ab, Globalisierung, ihre ökonomischen Effekte und ihre politischen Konsequenzen transparenter und fassbarer zu machen.

Inhaltliche Ansprechpartner:innen