Bertelsmann Stiftung (Hrsg.)

Dr. Cora Jungbluth

Is China Systematically Buying Up Key Technologies?

Chinese M&A transactions in Germany in the context of “Made in China 2025”

Ausgabeart
Erscheinungstermin
18.10.2018
Auflage

Beschreibung

Foreign direct investment (FDI) can have positive economic effects on the target country. For example, they create jobs and bring fresh capital into the country. Many countries therefore welcome FDI. But the increase in Chinese company M&A transactions in Germany has recently steered suspicion. What is behind the increased interest in "Made in Germany"? And in which industries do Chinese companies invest most frequently? A study by the Bertelsmann Stiftung has analyzed Chinese M&A transactions in Germany in recent years.

Zugehörige Projekte

Cover Global Economic Dynamics (GED)

Das Projekt “Global Economic Dynamics” (GED) der Bertelsmann Stiftung soll zu einem besseren Verständnis der wachsenden Komplexität globaler Wirtschaftsentwicklungen beitragen. Durch den Einsatz modernster Werkzeuge und Methoden zur Messung, Vorhersage und Darstellung weltwirtschaftlicher Dynamiken, zielt das Projekt darauf ab, Globalisierung, ihre ökonomischen Effekte und ihre politischen Konsequenzen transparenter und fassbarer zu machen.