Bertelsmann Stiftung (Hrsg.)

Johann Weiß, Dr. Andreas Sachs, Heidrun Weinelt (Prognos AG)

Globalization Report 2018

Who Benefits Most from Globalization?

Ausgabeart
Erscheinungstermin
08.06.2018
Auflage
Lieferstatus
Lieferbar

Beschreibung

The "Globalization Report 2018" examines how far individual countries benefited from in-creasing globalization between 1990 and 2016. Using the real gross domestic product (GDP) per capita as indicator for measuring these benefits, industrialized countries such as Switzerland, Japan, Finland and Germany achieved the largest gains from increased globalization. Emerging markets such as China, India and Brazil also had a higher GDP per capita due to globalization. However, their globalization-induced increases in GDP are much lower.

Zugehörige Projekte

Cover Global Economic Dynamics (GED)

Das Projekt “Global Economic Dynamics” (GED) der Bertelsmann Stiftung soll zu einem besseren Verständnis der wachsenden Komplexität globaler Wirtschaftsentwicklungen beitragen. Durch den Einsatz modernster Werkzeuge und Methoden zur Messung, Vorhersage und Darstellung weltwirtschaftlicher Dynamiken, zielt das Projekt darauf ab, Globalisierung, ihre ökonomischen Effekte und ihre politischen Konsequenzen transparenter und fassbarer zu machen.