Bertelsmann Stiftung (Hrsg.)

Timo Thranberend, Prof. Dr. Peter Haas

SPOTLIGHT Healthcare: Electronic health records

Broad-scale introduction in Germany requires a long-term strategy and an effective governance structure

Ausgabeart
Erscheinungstermin
05.09.2017
Auflage
Umfang/Format
8 Seiten, PDF
Lieferstatus
Lieferbar

Beschreibung

It’s time the German health care system introduced electronic health records. Experts have long agreed on the need for this, and now German law mandates it. But what steps should be taken to ensure e-health records yield comprehensive benefits? Answers to these questions are provided in the expert report “Einrichtungsübergreifende Elektronische Patientenakten als Basis für integrierte patientenzentrierte Behandlungsmanagement-Plattformen” (in German). Professor Peter Haas, Medical Information Scientist at the University of Applied Arts and Sciences, Dortmund, offers both an introduction to the conditions required for an e-health records system that cuts across institutions and recommendations for its broad-scale implementation.

Zugehörige Projekte

Cover Der digitale Patient

Der Einfluss von digitalen Anwendungen verändert zunehmend das Gesundheitswesen. Das Projekt "Der digitale Patient" untersucht die gesellschaftspolitische (Aus-) Wirkungen und geht der Frage nach, welche Technologien und Entwicklungen echten Nutzen für Patienten und die Versorgung entfalten.