Cover Rising Trade Tensions Call for Policy Dialogue between WTO Members

Bertelsmann Stiftung (Hrsg.)

Rising Trade Tensions Call for Policy Dialogue between WTO Members

Recommendation from the Report of the High-Level Board of Experts on the Future of Global Trade Governance

Ausgabeart
Erscheinungstermin
06.08.2018
Auflage
Lieferstatus
Lieferbar

Beschreibung

The Bertelsmann Stiftung’s High-Level Board of Experts on the Future of Global Trade Governance has made a series of recommendations in its final report. This note summarizes the ideas on engaging in a constructive policy dialogue to resolve rising trade tensions among WTO member states. It is part of a series of spin-out documents that summarize the main recommendations of the report.

Zugehörige Projekte

Cover Global Economic Dynamics (GED)

Das Projekt “Global Economic Dynamics” (GED) der Bertelsmann Stiftung soll zu einem besseren Verständnis der wachsenden Komplexität globaler Wirtschaftsentwicklungen beitragen. Durch den Einsatz modernster Werkzeuge und Methoden zur Messung, Vorhersage und Darstellung weltwirtschaftlicher Dynamiken, zielt das Projekt darauf ab, Globalisierung, ihre ökonomischen Effekte und ihre politischen Konsequenzen transparenter und fassbarer zu machen.

Inhaltliche Ansprechpartner:innen