Bertelsmann Stiftung (Hrsg.)

Dr. Cora Jungbluth, Prof. Gabriel Felbermayr, PhD, Prof. Fukunari Kimura, PhD, Prof. Toshihiro Okubo, PhD, Marina Steininger

Policy Brief #2017/01: EU-Japan: Free trade agreement a sign of commitment to economic cooperation

Policy Brief Series Future Social Market Economy

Ausgabeart
Erscheinungstermin
20.03.2017
Auflage

Beschreibung

The EU and Japan are important economic partners. They have been negotiating a bilateral free trade agreement since 2013. Both sides could benefit from this. More important than the potential GDP increase, however, would be the strategic value of such an agreement. In this era of Brexit and Trump, it would signal a clear commitment to economic cooperation and free trade.

Zugehörige Projekte

Cover Global Economic Dynamics (GED)

Das Projekt “Global Economic Dynamics” (GED) der Bertelsmann Stiftung soll zu einem besseren Verständnis der wachsenden Komplexität globaler Wirtschaftsentwicklungen beitragen. Durch den Einsatz modernster Werkzeuge und Methoden zur Messung, Vorhersage und Darstellung weltwirtschaftlicher Dynamiken, zielt das Projekt darauf ab, Globalisierung, ihre ökonomischen Effekte und ihre politischen Konsequenzen transparenter und fassbarer zu machen.