News Skills at Work, JPMorgan Chase & Co. / Bertelsmann Stiftung (Hrsg.)

Naemi Härle and Eduard Lezcano

European Case Study

Ausgabeart
Erscheinungstermin
12.05.2016
DOI
10.11586/2018021
Auflage

Beschreibung

What exactly does careers guidance entail? Which reforms and initiatives at the federal level and at the state level took place in Germany during the last years? Are there too many or too few careers guidance programs in German schools? What does quality management have to do with careers guidance? These and other questions are answered in this article. Furthermore, the article includes recommendations for in-school careers guidance policy and practice, which are also suitable for transfer to other countries.

Was genau beinhaltet Berufsorientierung? Welche Reformen zur Berufsorientierung gab es in den letzten Jahren auf Bundes- und Landesebene? Gibt es zu viel oder zu wenig Berufsorientierung an deutschen Schulen? Was hat Qualitätsmanagement mit Berufsorientierung zu tun? Diese und weitere Fragen behandelt der Artikel und gibt zudem Handlungsempfehlungen - auch für den Transfer in andere Länder – für gute schulische Berufsorientierung.

News Skills at Work, JPMorgan Chase & Co. / Bertelsmann Stiftung (Hrsg.). European Case Study - Careers guidance in German Schools: recent reforms, best practice and lessons learned. European Case Study. 1. Auflage 2016. DOI: 10.11586/2017033 steht nicht mehr zur Verfügung / is not available!

Zugehörige Projekte

Cover Chance Ausbildung

Das Projekt „Chance Ausbildung“ erarbeitet Lösungen für eine flexiblere Gestaltung der Berufsausbildung. Ziel ist: jeder junge Mensch soll die Chance bekommen eine Berufsausbildung abzuschließen.

Inhaltliche Ansprechpartner:innen